Vinden

Makelaars moeten meer informeren

Makelaars geven gewoonlijk niet alle vereiste informatie voor ze een verzekeringscontract afsluiten, zo stelt de FSMA vast in een rapport over de zorgplicht bij de distributie van spaar- en beleggingsverzekeringen. Ze formuleert dan ook verscheidene aanbevelingen.

De FSMA herinnert er in het bijzonder aan dat zij geen enkel instrument of standaardvragenlijst formeel heeft goedgekeurd; dat de informatie moet worden opgevraagd bij de intekenaar en dat de tussenkomst van een naaste alleen is toegelaten bij wettelijke of conventionele vertegenwoordiging, waarbij de toepasselijke regels moeten worden nageleefd; dat de makelaars gegevens over het aantal en het volume van de transacties verricht door de klant moeten verzamelen en documenteren en in dat kader geen subjectieve of onduidelijke termen mogen gebruiken, zodat elk voorgesteld product overeenstemt met de eisen en behoeften van de klant enzovoort.
Lees meer
 

Terug
Partner Content
Partner Content
Do Not Call Me (DNCM)

De Bel-Me-Niet-Meer! lijst groeit elke maand. Wist je dat maar liefst 12,3% van alle bedrijven in België zijn nummer heeft geregistreerd? Til je prospectie naar een hoger niveau, vermijd monsterboetes en stel je in regel met de wet op telemarketing. Surf naar dncm.be voor meer info.

Infotheek
Belgian Digital Economy 2024

Belgian Digital Economy – Overview 2024

Tweede pensioenpijler in beeld

De tweede pensioenpijler in beeld
 

Werkloosheids- en promotieval naargelang de ondernemingsvorm

Werkloosheids- en promotieval en de verschillen in belastingdruk naargelang de ondernemingsvorm