Vinden
Naar overzicht

Gebruikersonderzoek

Alle antwoorden op onderstaande vragen rond het Trends Top gebruikersprofiel komen uit een marktonderzoek bij 1.359 respondenten.

  • De respondenten zijn in volgende sectoren actief:
    Media en communicatie  5,30%
    Industrie    11,92%
    Transport, logistiek, auto 7,14%
    Bouw        13,91%
    Financieel     5,52%
    HRM, interim   2,65%
    ICT, telecom      7,28%
    Farma, gezondheid 2,21%
    Chemie         2,28%
    Voeding    4,05%
    Groot- en kleinhandel   11,92%
    Overige dienstverlening 24,28%
  • Hun personeelsbestand ziet er als volgt uit:
    1-5                               29,87%
    6-10  15,67%
    11-20   13,10%
    21-50 16,56%
    +50  23,11%
  •  Ze bekleden volgende functies:
    Directie 55,92%
    Boekhouding/financiën 8,68%
    Marketing/communicatie 8,68%
    Sales  9,42%
    Administratie 6,11%
    Aankoop 1,91%
    HR 1,69
    IT 0,59%
    Andere 4,86%

  • 84% van de Belgische directieleden kent Trends Top als informatiebron.
  • In 78% van de grote bedrijven wordt Trends Top door meerdere personen gebruikt.
  • Trends Top krijgt een beduidend hogere kwaliteitsscore dan andere spelers op de markt.
  • 38% kent zelfs een grote onderscheiding toe.
  • 88% van de gebruikers vindt Trends Top een performant werkinstrument.
  • 3 op 4 gebruikers vinden dankzij Trends Top effectief wat ze zoeken.
  • Meer dan 90% van de Trends Top gebruikers ervaren de Quicksearch als een nuttige zoekmotor.

  • Bezoekers vinden zowel rechtstreeks als onrechtstreeks hun weg naar trendstop.be.
  • De onrechtstreekse bezoekers komen vooral via zoekmachines als Google omdat Trends Top omwille van de relevantie een bijzonder goede positie heeft in de organische zoekresultaten (*). Via zoekmachines komt men snel in een sectorklassement of rechtstreeks op een bedrijfsfiche terecht. Op die manier profiteert u als adverteerder mee van de SEO-inspanningen die Trends Top doet.